Sınıfta Görme Sorunu Olan Öğrencilere Destek Önlemleri

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI ÖĞRETİM ÜYESİ PROF. DR. ŞENER: -”GÖRME SORUNU OLAN ÖĞRENCİLERİN TAHTAYA YAKIN BİR SIRAYA OTURTULMASI, ÖĞRETMENİN YAZIYI DAHA BÜYÜK YAZMASI, SINAVLARDA SORULARIN YÜKSEK SESLE OKUNMASI GİBİ BASİT ÖNLEMLER AZ GÖREN ÇOCUKLARA BÜYÜK FIRSATLAR SUNABİLİR”

Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Göz Hastalıkları Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cumhur Şener, görme kusuru olan öğrencilerin öğrenim yaşamlarında sorunla karşılaşmamaları için sınıfta basit bazı önlemler alınabileceğini belirtti.
Çocuk göz hastalıkları uzmanı Şener, AA muhabirine yaptığı açıklamada, çocuklarda görme bozukluğunun, normal algılama, iletişim, öğrenme, sosyal etkileşim, vücut ve denge gelişiminin tüm basamaklarını olumsuz etkilediğini söyledi.
Görme işlevine ayrılan beyin bölgeleri doğumdan itibaren erken yaşlarda gelişimini tamamladığı için görme kusurunun erken yaşta giderilmesinin önem taşıdığını ifade eden Şener, ”Bu nedenle yeni doğan bebeklerin gözlerinin saydamlığı ve paralelliğinin çocuk hekimince kontrol edilmesi gerekir. Anne-baba ve yakın akrabalarda önemli görme sorunu olması, akraba evliliği, erken veya düşük ağırlıklı doğum gibi riskli durumlarda ya da şüphelenildiğinde, bebeklik çağından itibaren göz muayenesi yaptırılmalıdır” diye konuştu.
Okul öncesi dönemde, çocukta denge sorunu bulunması, başını bir yöne doğru çevirerek bakması veya gözünü kısmasının görme kusuruna işaret edebildiğini kaydeden Şener, şöyle konuştu:
”Bebeğin görmesi nitelik olarak sadece göz hekimi tarafından değerlendirilebilirken, çocukların 3 yaşından itibaren görmesi nicelik olarak saptanabilir. Sağlam gözlü ebeveynler çocuklarının görmesini görebildikleri detaylarla kıyaslayarak kabaca fikir sahibi olabilirler. Kreş ve anaokulu döneminde ise görme sınıf öğretmeni veya sağlık görevlileri tarafından basit testlerle ölçülmelidir. Burada önemli olan nokta, her bir gözün kapatılarak ayrı ayrı test edilmesidir.”

-”EN SIK RASTLANAN SORUN GÖRME TEMBELLİĞİ”-

Şener, çocuklarda en sık rastlanan sorunun görme tembelliği olduğunu; ileri derecede veya gözler arasında eşit olmayan gözlük gereksinimi, şaşılık, göz bebeğinden ışığın geçmesini engelleyecek derecede göz kapağı düşüklüğü, gözün saydam tabakası olan korneanın bulanıklaşması, katarakt, göz tansiyonu, göz içindeki saydam madde veya ağ tabaka denilen retina hastalıklarının buna yol açabildiğini anlattı.
Bunun zamanında fark edilmesinin önemine işaret eden Şener, görme sisteminin esnek olduğu ilk birkaç ay veya yıl içinde düzeltilmesi gerektiğini kaydetti.
Şener, özellikle okul öncesi çağda çocuklara ne zaman ve ne güçte gözlük verileceği konusunda bilim adamlarının hemfikir olduğu standart uygulamalar bulunmadığını belirterek, göz hekimlerinin kendi tecrübelerine dayanarak farklı uygulamalar yapabileceklerini söyledi.
Aileler arasında küçük çocukların gözlük takmakta zorlanacağı kanısının yaygın olduğuna da işaret eden Şener, ”Oysa, görmesi artan ve çerçevesi konforlu çocuklar, gözlüğü kolaylıkla benimser. Görme tembelliği olan çocukların gözlükle birlikte kapama tedavisi de yapmaları gerekebilir” dedi

Etiketler:

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: