Türkiye faili meçhuller görünümünden çıkmalı

İddianameyle ilgili eleştiriler oldu. Bunların bir kısmında haklılık olduğunu ben de düşünüyorum. Ama Ergenekon davasının zor bir dava olduğunu da kabul etmek lazım. Bu çerçevede Türkiye’de bir ilk yaşanıyor. Türkiye’de asrın davası gibi nitelemeler yapılıyor. Tabii ki herşeyin hukuk çerçevesinde olmasını istiyoruz ve öyle de olması gerekir. İddianameyle ilgili, mahkeme salonunun düzenlenmesiyle ilgili vs. bunlar çok daha sağlıklı yapılabilirdi kanaatine katılıyorum. Çok titiz bir hukuki süreç olmalıdır.
En küçük problemleri hukuk dışına kaydığı tarzında değerlendirme eğiliminde olanlar olduğunu da düşünmek lazım. Bu davanın sağlıklı sonuçlanması gerektiğini düşünüyorum. Bu davaya konu olan meselelerin günışığına çıkartılmalı. Hepsinin hukuk içinde olması gereek. Ama çok kolay değil. 2500 sayfalık iddianame. Hala süreç bitmiş değil. Davaya katılması öngörülen bir takım alanlar var. Henüz yargı sürecine girmemiş belki soruşturulmakta olan boyutları var. Çok zor bir hadiseyle karşı karşıya Türkiye. Öyle olaylar söz konusu ki. Türkiye bunları çözmek zorunda. Türkiye faili meçhuller görünümünden çıkmak zorunda. 100 kişiyi öldürdüm diye biri çıkıyor. Ayhan Çarkın’ı ne kadar araştırdık? Susurluk’la ilgili yeterli araştırma yapılmadı. Bunların araştırılması lazım. Bizlerin, medyanın, hukuk camiasının gerekli hassasiyeti göstermesi gerekir diye düşünüyorum.”

Etiketler:

Bir Cevap Yazın

