SABANCI: KRİZDEN BAŞARIYLA ÇIKACAĞIZ

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Brisa’nın geçmiş krizlerde olduğu gibi bu krizden de başarıyla çıkacağına inandığını belirtti.
Brisa’nın 20. yılı dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Sabancı, Bridgestone’un yatırımlarında çok titiz ve karar verme sürecinde çok hassas olduğunu belirterek, firmanın Sabancı’ya, Türkiye’ye ve Türkiye’deki lastik, otomotiv sektörüne güvendiğini, ortaklıklarının böyle başladığını anlattı.

yanıtlarken de Sabancı, 20 yılda geriye bakıldığında, Türkiye’nin geçirdiği krizleri göz önüne aldıklarını ifade ederek, 1999 yılında yaşanan deprem nedeniyle Brisa’nın yarıdan fazlasının yıkıldığını ve çok kısa zamanda fabrikanın yenilendiğini vurguladı.

Sabancı, 2001 krizinin, ihracata daha da önem vermeleri, pazarları daha da çeşitlendirmeleri ve bu konuda daha hızlı hareket etmelerini sağladığını vurgulayarak, yaşanmakta olan ve reel sektöre etkisi görülen yavaşlaman dönemlerinde, yönetim anlayışları ve yönetim değerlerinin çok öne çıktığı söyledi.

Bu dönemlerde süreçlere yeniden baktıklarını dile getiren Sabancı, şöyle konuştu:

“Ben inanıyorum ki arkadaşlarımın bu konuda çok birikimi ve çok yetkinliği var. Bir şeyi yine tekrarlamak istiyorum, ben bu krizden Brisa’nın, geçmiş krizlerde de olduğu gibi başarıyla çıkacağına inanıyorum. Bu dönem rakiplerimizden daha hızlı olma dönemi ve umuyorum ki Brisa’daki arkadaşlarım rakiplerinden daha hızlı ve daha başarılı olacaklar. Geçmiş tecrübeler bize bu dönemde de, bunu başaracağımızı gösteriyor.”

Güler Sabancı, Avrupa’daki otomotiv piyasasındaki daralma nedeniyle hedeflerde aşağı yönlü bir revize olup olmayacağının sorulması üzerine de, şunları kaydetti:

“Bu seneyi ben biliyorum ki arkadaşlarım planladıkları, bütçedeki gibi gerçekleştiriyorlar. Piyasanın yavaşladığı, son birkaç aydır satışlarda bir yavaşlama olduğu da bir gerçek. Ama bana getirilen çok radikal bir resim yok. Son birkaç aydır yavaşlama var. Bu sene bütçemizi aynen gerçekleştiriyoruz. 2009 için de arkadaşlarım bütçe çalışması yapıyorlar.”

Sabancı, “Geçmiş tecrübemiz, bugüne kadar koyduğumuz hedefleri gerçekleştirdiğimizi gösterdi” dedi.

“MISIR’DA FABRİKA KURMA, İHTİMALİ OLABİLİR”

Bridgestone Corporation Yönetim Kurulu Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Shoshi Arakawa da, 1931 yılında kurulan Bridgestone’un, 2007 yılında 3,4 trilyon Japon yeni konsolide satış gelirine ulaştığını ve 130 bin çalışanı, 48 fabrikayla faaliyet gösterdiğini anlattı.

Arakawa, Türkiye’de önemli ekonomik gelişmeler olduğunu ve Avrupa ülkeleri ile olan bağlantıların Türkiye’yi stratejik anlamda önemli bir pazar haline getirdiğini vurgulayarak, şirketlerinin içinde Brisa’nın önemli bir yeri bulunduğunu vurguladı.

İki grubun ortaklığından bu yana geçen 20 yıl içinde şirketlerinin teknolojik desteğini sürdürdüğünü ve Brisa’nın kayda değer gelişme gösterdiğini dile getiren Arakawa, üretim miktarının 3 katına çıkarıldığını kaydetti.

Arakawa, şu anda traktör radyal lastikleri üretimi için son aşamaya gelindiğini bildirerek, Brisa’nın hem otomotiv endüstrisi, hem yenileme pazarı lastiklerinde, pazardaki “1 numaralı” yerlerini koruyacağını söyledi.

Dünya ekonomisinin zorlu bir dönemden geçtiğini hatırlatan Arakawa, ham madde fiyatlarının artığını, üretimin azaldığını, yeni firmaların pazara dahil olduğunu dile getirerek, bütün bunların Brisa için zorluktan ziyade şans olduğunu düşündüğünü ifade etti.

Arakawa, bu ortam içerisinde rakiplerinden nasıl daha etkin olacakları göz önüne almaları gerektiğini vurgulayarak, bu durumun Bridgestone’da olduğu gibi Brisa için de yeni başarılar elde etmek için şans olarak kabul edilebileceğini söyledi.

Krizden nasıl fırsat yaratılacağına ilişkin bir soru üzerine Arakawa, “Dünyada etkilerini gösteren ekonomik krizin Brisa açısından da daha etkin yönetilebilmesi için, mevcut yönetim yapısı içerisinde kalmak kaydı ile yeni bir kriz yönetimi anlayışı oluşturup süreç yönetimlerini gözden geçiriyoruz” dedi.

Mısır’da fabrika yatırımı yapılıp yapılmayacağına yönelik bir soruyu da Arakawa, “Dürüst olmak gerekirse, Brisa’da işçilik maliyetleri yüksek. Fiili olarak, ikinci fabrikayı Mısır’da kuracağız gibi herhangi bir durum mevcut değil. İhtimal olabilir diyebiliriz” şeklinde yanıtladı.

Arakawa, Mısır’da bir fabrika gibi bir görüş ve düşünceleri bulunmadığının altını çizerken, fiziki bir hazırlık, düşünce ve planlamanın mevcut olmadığını bildirdi.

“HEDEFİMİZ, TÜRKİYE’DE SATILAN HER İKİ LASTİKTEN BİRİNİ SATMAK”

Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş ise, Sabancı Holding ve Bridgestone iş ortaklığından doğan Brisa’nın gelişim hikayesine yer verdiği konuşmasında, 1988 yılında 155 milyon dolar cirodan, bugünkü 600 milyon dolarlık ciroya ulaştıklarını kaydetti.

İhracatın 1 milyon adetten 4 milyon adete ulaştığını anlatan Savaş, ihracat gelirinin de 194 milyon dolara yükseldiğini belirtti.

Savaş, Türkiye’de pazar lideri olduklarını ve satılan her 3 lastikten birinin kendi lastikleri olduğunu vurgulayarak, uzun vadeli hedeflerinin, dünyada ilk 3 lastik üreticisi arasında yer almak ve Türkiye’de satılan her iki lastikten birini üretip satmak olduğunu söyledi.

Toplantıda, konuşmaların ardından, Güler Sabancı, Arakawa’ya Türk geleneksel süsleme sanatı tezhib ve hat sanatıyla yapılan nazar duası hediye etti. Arakawa da, Sabancı’ya bir samuray başlığı sundu.

Etiketler: ,

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: