DİNİ BAYRAMLAR

DİN konusunda yetei kadar bilgiye sahibim Allaha şükür. Temel konular dışında da detayları her zaman sıkıcı gelmiştir bana. Çünkü ben tek TANRI ya inanan biriyim. Tüm insanların oluş ve dünyaya geliş biçimi dünyanın neresinde olursa olsun aynıdır. İnsanların farklılığı yaşadığı coğrafyasından, sosyal, ekonomik, kültürel gelişim ile ilgili ise dinlerin çeşitliliğide bunlara bağlıdır.

Tüm din kitaplarının temel değerleri birbirinin aynısıdır. Çünkü hepsinin amacı insana hitap eder.İnsan heryerde aynı insan ise; doğruluk, dürüstlük, sevgi, merhamet, paylaşım …gibi bir çok değeri içinde barındırır dinler.

Dinlerin asıl amacı, kitleleri bir arada tutarak, düzen, disiplin,.. ve aynı amaca yönlendirmeyi sağlamaktır.

Bana göre dünyada zaman içindeki gelişimde tüm dillerin ve dinlerin ortadan kalkıp tek din,tek dil ve tek devletin konuşulduğu bir dünya hayal ediyorum ben. Dilerim ve umarım birgün bu düşüm gerçekleşir. Çünkü böyle olursa sanki dünyadaki anlamsız savaşların son bulacağını inanıyorum…Umut işte!!..)

Dünya da her dinin kendine özgü dini bayramları var. Bizimde ramazan ayı sonrası ŞEKER BAYRAMIMIZ ve sonrasında KURBAN BAYRAMIMIZ var. Oruç ayından sonraki şeker bayramının anlamınındaki mantığı bir türlü çözebilmiş değilim ben. Bana göre gereksiz bir bayram şeker bayramı..3 günlük tatil ediyor ama ben şimdiye bu bayram tatilinin hiçde 3 gün olduğuna denk gelmedim. Hep 9-10 günlük tatil olmuştur,3 günlük GEREKSİZ ŞEKER BAYRAMI tatili …Aile ziyaretleri için yapılıyorsa bu bayram,insanlar zaten senenin 12 ayı aile ziyaretleri yapmalı,3 güne sıkışmamalı bu ziyaretler. Mecburen,kerhen görüşmeler zaten ne kadar sağlıklı ki..Birde yapılan masrafları düşünün.Hem kılık kıyafet, hem de gıda masrafları.. Var mı insanların bu kadar tüketecek durumları diye düşünen yok gibi..Oysa dinin amacı insanları zor duruma düşürmek değil,zor durumlarından bir nebzede olsa rahatlamalarını sağlamaktır…

Şeker bayramı 1 gün olsa ne sakıncası olur,sevgili büyüklerime soruyorum?

Diğer dini bayramımız Kurban bayramı.Bu bayramın mantığını anlayabiliyorum. Amaca hizmet ettiği sürece..Zenginlerin,durumu iyi olanların kurban kesip kestikleri eti fakir fukaraya dağıtma bayramı kurban bayramı.Yani küçükde olsa variyetlerinin zekatını verme bayramı diyorum ben. Bu da mantık olan çok hoş geldi bana. Et sever ve insan sağlığı için gerekli bir gıda olduğunu düşünen biri olarak bu mantık hoşuma da gitmiyor değil. Hayvanseverleri kızdırabilirim ama et yemekde mecburiyetinyiz, doğanın kanunu bu sevgili hayvanseverler..Tüm bunlara rağmen yinede diyorum ki,kurban bayramının 4 gün olmasıda bana göre fazla. 3 gün yeterli gibi geliyor.Zaten yinede ben bu bayramımızında hiç 4 gün olduğunu görmedim ki; 9-10 günlüktür ,4 günlük kurban bayramı tatili hep. Ne çok tatil yapmayı seven milletiz biz.)

Herkesin uzun Kurban Bayramını kutlar sağlık, mutluluk, başarı dolu nice bayramlar dilerim!..

Etiketler: ,

Bir Cevap Yazın

